srijeda, 21. veljače 2018.

Francuska torta od jabuka (sa mrvičastim posipom- da ne bude baš toliko jednostavna)

Jednostavni kolači i torte ( a da su ujedno i ukusni) su uvijek favoriti- tim više što više godina ostaje iza mojih leđa. Složiti sve od jednom i sve od jednom ispeći i dobiti pristojan desert - ma čemu komplicirati?? 
(Ne dajte se zavarati ovim mojim uvodom, u glavi mi se mota priličan broj komplikacija od slatkog- samo da vremena uhvatim i i da nađem voljnih za degustaciju - pa da ih i izrealiziram- ovi moji doma svi nešto na nekakvim dijetama i "ko fol " zdravoj prehrani...nemam komu više slatko praviti!! Ima li dobrovoljaca među vama???)
....
Ova francuska torta je klasik, za nju vam ne treba puno vremena, ne trebaju vam ni posebni sastojci, ili neki poseban alat niti trebate biti majstor slastičar za nju. Možete ju pripremiti u nedjelju ujutro dok pijete kavu i taman će vam biti najljepša za jesti kao desert nakon nedjeljnog ručka. 
(U stvari- zašto nedjelju spominjem???.. možete ju napraviti bilo koji dan!)... 

U francuskim receptima torta ide bez crumblea odnosno mrvičastog posipa- ali ja ga volim na ovakvim voćnim desertima pa sam i tortu njime posula. 

Poslužiti je možete samu, ili sa kuglom sladoleda ili sa tučenim slatkim vrhnjem ili u umaku od karamela...sve paše!
Cimet možete i ne morate dodati- ovisi volite li ga ili ne.

Sastojci:
(torta promjera 22 cm)

5-6 srednje velikih jabuka- u mene su bile Pink Lady
sok 1 limuna
120 g otopljenog maslaca (ne smije biti vruć!)
130 g šećera
2 veća jaja sobne temperature
115 g glatkog brašna
prstohvat soli
čajna žličica praška za pecivo
jušna žlica ekstrakta vanilije ili ruma

Jabuke ogulite, očistite i narežite na kockice stranice cca 1,5 cm. Prelijte ih limunovim sokom i izmješajte.

Upalite pećnicu na 180°C da se zagrijava dok vi pripremate tortu.

Miksajte jaja, ekstrakt vanilije i šećer dok se fino ne zapjene.  Pomiješajte brašno sa soli i praškom za pecivo.
Špatulom u jaja umiješajte najprije pola maslaca pa pola brašnastih sastojaka pa opet maslac i na kraju brašnasti dio i sve izlijte u pripremljen kalup.

Ja stavim pek papir na dno kalupa pa sa njime prebacim poslije tortu na tanjur za posluživanje.

Sad po biskvitu rasporedite jabuke. Nemojte ih naguravati u tijesto- same će upasti tijekom pečenja.

Stavite tortu peći 20 minuta. Dok se peče, pripremite posip (crumble).

Mrvičasti posip:

120 g oštrog brašna
130 g smeđeg šećera
cimet po želji
60 g hladnog maslaca

Sve sastojke pomiješajte vrhovima prstiju da dobijete mrvice- ne treba puno gnječiti da se smjesa ne poveže.

Nakon 20 minuta pečenja- rasporedite posip po torti i sve skupa vratite na dodatnih 20-25 minuta pečenja. Da bi bili sigurni da je pečeno- provjerite čačkalicom.

Pečenu tortu ostavite da se kratko prohladi u kalupu pa nožem lagano prođite uz rub kalupa da možete skinuti kalup. Rastvorite obruč kalupa i maknite ga , a tortu skupa sa papirom za pečenje povucite na tanjur za posluživanje. Ostavite da se hladi na sobnoj temperaturi. 

Meni je najljepša dok je još malo topla.

Ovakvu tortu možete napraviti i sa drugim voćem ili kombinacijama voća samo pazite da ju ne radite s voćem koje u sebi ima dosta soka jer će je razmočiti previše...meni je na pameti kombinacija marelica i jabuka! 





Broj komentara: 7 :

  1. Kod mene isti problem, deca na dijetama, a i meni ne bi škodila... a štek sa receptima preti da eksplodira. Dodatni je problem što znam da ima dece koja su željna da im neko pravi kolače...samo kako spojiti... Nosim na posao ovim mladima koji sami žive, ali ne da novčanik ni to do beskraja. Ovaj je kolač sa jabukama odličan. Na leto može isti sa nektarinama, sigurno bi bio super.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Skroz te razumijem Katin Spajz!!! :)))) i jako dibar opis ovih mladih :DDD
      Evo ja napisala u receptu da trazim degustatore al mi se nitko ne javlja... mozda mi recepti ne valjaju ... il me se ljudi boje... il su svi sad na dijetama!! :)))))))))
      Hvala ti na komentaru! <3

      Izbriši
    2. Čitanju i komentaru- da budem precizna!

      Izbriši
  2. predivan kolac ja sam stavila pola jabuka i pola banana, kombinacija je super.

    OdgovoriIzbriši
  3. Super.. Ukusno i fino. Nestala u tren.....

    OdgovoriIzbriši