ponedjeljak, 3. veljače 2014.

Salata od muzgavaca sa avokadom


Ranije nisam voljela baš muzgavce..ne znam ni sama zašto... tad, nekad ranije- radila sam samo salatu od hobotnice sa krumpirima... ranije... a sad (ne znam kad se okret dogodio)- volim muzgavce (volim ja i dalje i hobotnicu) i radim ih na salatu- ali sa avokadom! :)
Da nastavim u "ranijem" tonu- nisam tad- ranije- ni avokado doživljavala kao "nešto"... bio mi je bezukusan, krumpirast, nedorečen, beskarakteran.. e...ali trebalo je najprije naučiti kakav avokado kupiti.. kako čekati da sazrije i kako ga jesti...

Postoje razne kombinacije sa avokadom- slatke i slane baš zato što i je nekog neutralnog okusa. Meni trenutno pašu samo slane varijante- ovako u salatama najviše!

Muzgavac ili hobotnica?... Oboje!
Muzgavci su dostupniji, jeftiniji i mekši i nekako "light". Hobotnice kao da su "teže", skuplje su i preporučljivo ih je najprije zamrznuti pa tek onda kuhati.

U zadnje vrijeme- muzgavci su mi na repertoaru svakih 10ak dana. :)

Sastojci:
1 kg većih muzgavaca
1 avokado
sok 1/2 limuna
10 ukišeljenih kapara
10ak suhih pomidora (rajčica)
1 manja kapula (crveni luk)
par režnjeva češnjaka
peršin
sol, papar
maslinovo ulje
kvasina (crveni vinski ocat)
Ukoliko je vrijeme svježih pomidora- slobodno zamjeniti suhe svježima

U veći lonac staviti vodu da zakuha.Ne treba soliti.
 Muzgavcima otkinuti dio ispod očiju - krakove i izvaditi zub iz sredine. Razrezati i zadnji dio tijela po dužini i izvaditi iznutrice.
Ako malo bolje pogledate- vidjet ćete da muzgavci imaju kao dvije kožice- mekšu sa vanjske strane i tvrđu unutrašnju. E ta vanjska - kad je skuhate zna biti malo kao "slinaava"- meni to ne paše pa je odmah skinem s njih. Lagano je uhvatite nožem i jednostavno ogulite. Istu stvar napravim i sa kožom na krakovima- koliko se može.

Kad je voda zakuhala- ubacimo očišćene i oprane muzgavce. Nemojte lonac skroz poklapati jer se stvori pjena koja može iskipiti po ploči za kuhanje. ;)
Ovisno o veličini muzgavaca- kuhate ih od 1/2 sata do max sat vremena (veći se malo više kuhaju). U svakom slučaju- probajte ih probosti viljuškom- ako se lako uboda- gotovi su.

Ja ih najčešće ostavim u toj vodi da se malo prohlade, pa izvadim, ocijedim i narežem na do 2 cm duge komade. Narezane stavim u zdjelu za salatu.
Kapulu isto prerežem na pola i dalje je režem na tanke "rezance".
E sad- ja obično muzgavce i kapulu pomješam, malo posolim, popaprim i zalijem kvasinom i maslinovim uljem dan prije nego što ćemo ih jesti. Volim da se "mariniraju". No bit će jednako ukusni ako to napravite i za isti dan. :)

Sutradan- ogulim i narežem avokado i pomješam ga sa limunovim sokom te dodam u muzgavce. Lagano nasjeckam i ostale sastojke (kapare, suhe pomidore, bijeli luk i peršin) i sve lagano umješam sa muzgavcima.

Obično prilikom serviranja salatu od muzgavaca poslužim na rukoli.

Ista salata ali sa svježim rajčicama i hobotnicom u gavnoj ulozi:


U slast vam bilo!

P.S. Uistinu sam se uljenila malo sa fotografiranjem- malo što sam uvijek u nekoj strci, malo što mi uvijek nekako dnevno svjetlo pobjegne (i malo što uvijek sebe opravdavam kako nemam vremena) i nisam nikako zadovoljna ovakvim fotkama... morat ću popričati sama sa sobom! ;)


Nema komentara :

Objavi komentar